Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Wednesday, November 9, 2011

WAJIB BACA: Lebih Garam Buruk Padahnya!!

Salam semua! Apa khabar anda hari ini. Hari ini semangat sungguh saya rasa sebab saya telah dihadiahkan workstation yang best! Tapi entry ni saya belum lagi nak bercerita tentang workstation saya yang best.. Hari ini saya ingin berkongsi “BAHAYANYA GARAM(SODIUM), jika anda ambil berlebihan.

TAHUKAH ANDA?

Adakah anda seorang penggemar makanan yang tinggi kandungan garam? Jika ya, anda berisiko untuk mengalami kemerosotan Kalsium didalam tubuh anda..

MENGAPA?

Kalsium didalam tubuh akan terikat pada garam yang berlebihan didalam tubuh dan disingkirkan keluar melalui perkumuhan apabila sistem badan anda mengenalpasti tubuh anda mempunyai garam(sodium) berlebihan.

Jadi, pengambilan garam(sodium) melalui table salt atau mana-mana processed food, boleh mengakibatkan anda kekurangan calcium yang diperlukan oleh tubuh anda.

-Harvard Healths Publication-

Jika anda sedang mencari Kalsium supplement, pastikan ia mengandungi Magnesium dan vitamin D utk penyerapan yang Maximum.

**Gabungan Calcium dan Magnesium penting untuk penjagaan sistem kardiovaskular!!

**Bagi mereka yang susah tidur malam(INSOMNIA), gabungan calcium/magnesium mampu memberikan anda tidur yang lena.

BERAPAKAH KEPERLUAN KALSIUM HARIAN ANDA?

Garis panduan ini diambil dari RDI/RDA dan The National Institute of Health:

  • DEWASA : 1200 mg
  • IBU HAMIL & MENYUSUKAN ANAK : 1200 - 1500 mg
  • SENIOR (Wanita Over 50/Lelaki Over 65): 1500 mg

Jadi dimanakah kedudukan anda??

Satu lagi info yang WAJIB anda tahu ialah, tubuh kita tidak dapat menyerap lebih dari 500mg kalsium dalam bentuk supplement pada satu masa yang sama, jadi sebaiknya kita bahagikan pengambilan dosage calcium. Nyatanya, penyerapan kalsium boleh dipertingkatkan dengan mengambilnya dalam dosage yang kecil sepanjang hari.


-Earl Mindel, RPh, PhD; America’s #1 Vitamin Book-

Jika anda sedang mencari supplement kalsium yang terbaik buat diri anda dan yang tersayang, saya cadangkan anda mengambil OsteMatrixTM dari Shaklee. Ia lengkap dengan magnesium dan Vitamin D. Jom baca lebih lanjut sisipan dibawah!

Ostematrix

OsteMatrix™
 

Komprehensif, Terbukti Secara Klinikal dan Mudah Ditelan

Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis.  Sebagai tambahan bagi membina tulang dan gigi yang kuat, nutrisi yang terdapat di dalam OsteMatrix berupaya:

OsteMatrix Membekalkan:
  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
Kaplet bersalut yang mudah ditelan
  • Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet.  Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Kod Produk 10128 (120 kaplet)
 

Ingin dapatkannya pada harga ISTIMEWA (Penjimatan sehingga 20%). Sila email kepada faheem.wardrobe@gmail.com atau anda boleh SMS/WHATSAPP: 013-5810170

JOM SELANGKAH LEBIH SIHAT BERSAMA SHAKLEE!!

IffahAnuar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More