Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Wednesday, December 22, 2010

Asal Usul Trial Pack Shaklee

Assalamualaikum semua...


Hari ni cuaca mendung je. Mate Iffa ni pun rase mengantuk je, almaklumla semalam tidur lewat sikit sebab packing Avent SM for Masnizah and Roshafizah. Bersungguh2 ibu Mas dan Ros ni utk BF, Alhamdulillah. Iffa doakan kalian berdua success dalam BF journey. Minggu ni, order untuk breastpump pun agak Mass...bg Iffa itu petanda kesedaran ttg BF dikalangan ibu-ibu di Msia semakin meningkat, Alhamdulillah.
Terberhenti seketika ketika Iffa sedang menulis entry ni. Mak ayah Iffa dtg melawat, seronoknya dapat tengok muke mak ayah ni, macam2 cerita dari kampung yg mereka khabarkan. Tapi ade satu cerita sedih yang Iffa ingin kongsikan. Malam semalam, mak saudara Iffa telefon rumah dikampung untuk khabarkan bahwa anak saudaranya baru sahaja meninggal dunia terkena renjatan elektrik. Nak tau tak apa yg lebih sadis, arwah akan mendirikan rumahtangga pada 26 Dis ni, tragik sungguh tapi Allah telah menentukan masanya untuk arwah pergi dan pasti Allah lebih menyayangi arwah dr kita semua. Marilah sama2 kita sedekahkan Al-fatihah buat arwah. "Al-Fatihah".
Ok, back to Shaklee. Sebenarnye di entry ini Iffa nak share tentang asal usul Trial Pack Shaklee ni. Iffa C&P entry dari Blog Ibu Addin Nasa (a.k.a Kak N):



Mula penglibatan saya dalam blog  Shaklee saya, saya memang mengesyorkan fullpack dan akan sentiasa mengesyorkan fullpack. Saya yakin antara customer awal saya melalui blog ialah Arnie,Syida, Kak Rina dan ramai lagi....namun sehinggalah satu hari saya dikejutkan dengan satu panggilan.... "Kak , saya tahu Shaklee ni bagus. Saya ni kerja kilang jek tapi jujurnya saya teringin nak beli Shaklee. Saya tak mampu nak beli semua sekaligus namun saya tahu kesannya pasti tidak sama jika saya tidak mengambil set lengkap. Boleh akak buatkan pack kecik-kecik untuk saya agar saya mampu bayar? " Saya terdiam seketika dan rasa sayu dalam hati. Maknanya memang ada golongan dalam masyarakat kita yang really concern tentang kesihatan namun tidak mengalah tetapi berusaha menelefon saya untuk membeli vitamin Shaklee. Sejak dari itu saya dan suami bersetuju untuk menyediakan trial pack untuk golongan yang memerlukan. Pada saya, ia adalah sebagai satu cara kita membantu golongan yang memerlukan dan saya menganggapnya sebagai satu fardu kifayah. Memang mereka boleh minta di klinik atau hospital swasta namun mereka tidak mengalah dan mengharap bantuan subsidi semat-mata.
 

Wasiat Keempat Nabi s.a.w. (Menolong Orang Lain)

Dari Ibnu Umar r.a. sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud : 
"Orang Islam itu saudara orang Islam lainnya. 
Tidak boleh menganiaya antara satu dengan yang lain dan tidak boleh membiarkan dianiaya oleh orang lain. 
Sesiapa menolong keperluan saudaranya, Allah akan menolong keperluannya. 
Sesiapa melapangkan kesusahan orang Islam maka Allah akan melapangkan dari kesusahan di hari qiyamat nanti."
 
(Hadis Riwayat Al-Bukhari dan Muslim). 
Walaupun niat asalnya untuk menolong mereka yang mempunyai kekangan kewangan namun ia juga menjadi satu trend dan peluang kepada kawan- kawan ibu yang ingin mencuba sebelum mereka membeli fullpack. Siapakah kawan-kawan ibu yang beli trial pack? Penjawat awam, Kakitangan swasta Doktor Jururawat Hakim Pendakwaraya Pensyarah Akauntan Jurutera
Alhamdulillah mereka ini jugalah yang telah menyebarkan kebaikan vitamin ini kepada adik beradik mereka, saudara mara dan rakan taulan sehingga ianya menjadi perbualan hangat. Alhamdulillah.... Bertambah hebat apabila para suami yang concern pasal breatsfeeding membuat pesanan vitamin trial pack mahupun fullpack dan menelefon sendiri ibu untuk membuat pesanan. Ianya sebagai satu fardu kifayah agar kawan-kawan ibu juga mampu menikmati vitamin yang berkualiti ini dengan harga yang mampu mereka bayar. Tak banyak mana  pun untung dari trial pack memandangkan ibu poslaju dari Miri. Bukan untung yang ibu fikirkan tetapi keseronokkan kerana ramai orang melalui nikmat kesihatan yang ibu terima hasil consume vitamin Shaklee ini.


Maka, bermulalah TRIAL PACK dalam pasaran. Berapa ribu TRIAL PACK SHAKLEE yang dijual secara loose namun dikekalkan label produk dan panduan tatacara mengambilnya serta disertakan tarikh luput buat panduan kawan-kawan yang ingin mencuba.Walaupun begitu kita tidak menjanjikan kesan yang hebat kerana ia memerlukan kesabaran dan disiplin yang tinggi dalam mengamalkan supplement.  InsyaAllah, Iffa akan kongsikan TESTIMONIAL dari customer Iffa dan juga dari customer2 GBS (Our Shaklee Group).

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More