Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Monday, February 28, 2011

TIPS: Bukan Badan Sahaja yang Perlukan DETOX program, Rumah anda Juga Perlukannya!

Salam buat semua. Cepat betul masa berlalu kan. Hari ini hari Ahad, esok telah mula kembali hari untuk bekerja. Ibu-ibu semua pasti sibuk menyiapkan pakaian buat ibu, suami dan anak-anak untuk ke sekolah dan ke pejabat. Baiklah, pernah tak anda semua terfikir persekitaran rumah anda adalah selamat dari bahan-bahan berbahaya? Selamatkan keluarga kita dari racun, toxic dari bahan-bahan detergent yang kita gunakan di rumah? Jika badan perlukan DETOX program, tahukan anda, rumah kita juga memerlukannya? Iffa terfikir semua ini dari kata-kata Dr.OZ (Doctor yang selalu menjadi tetamu jemputan dalam bual bicara Oprah).


Kata Dr. Oz:

Your home's air quality can make a big difference in your healthy aging. "The smallest particles are the ones that do the most damage," Dr. Oz says.
Sebab tu kadang-kadang kita tidak sedar walaupun kita telah jaga pemakanan, jaga kebersihan rumah..tapi masih ada didalam keluraga kita yang sakit. Jadi, di dalam website Oprah ada Dr. Oz sharekan guide bagaimana kita nak buat program DETOX di rumah..


Dan berikut adalah list yang digariskan oleh Dr Oz bagaimana buat rumah kita lebih sihat:
  • Selalu buka tingkap untuk membenarkan udara dan zarah yang berbahaya keluar dari rumah.
  • Tanggalkan kasut di luar rumah untuk memastikan tiada kesan racun kimia dari semburan racun yang mencemari kediaman anda.
  • Bila anda menggunakan ketuhar mikro, jangan sesekali memanaskan makanan bersama bungkusan plastik kerana dikhuatiri bahan kimia didalam plastik boleh mencemar makanan anda. Sebaiknya, gunakan bekas kaca atau bekas yang bersesuaian (microwave-safe containers)
  • Dari menggunakan pembersih yang mengandungi bahan kimia yang bertoksik untuk membersihkan sinki dan bilik mandi, Dr Oz mencadangkan agar penggunaannya diganti dengan serbuk penaik(baking soda), gunakan cuka putih untuk membersihkan tingkap atau beralihlah kepada set pembersih dari Shaklee. Katanya Oprah juga suka pada Basic H2 Shaklee.
  • Untuk mengelakkan bahan kimia yang digunakan semasa proses "dry-cleaning" pakaian anda, buangkan plastik bungkusan baju ketika anda masih berada diluar rumah dan pakaian haruslah di gantung seharian sebelum di pakai.
  • Gunakan penyahlembapan (dehumidifier) untuk mengelakkan kulat yang berbahaya terutama dikawasan garaj.
  • Jika anda perlu menyimpan bekas tin lama yang mengandungi cat, pastikan ia disimpan di tempat yang mempunyai peredaran udara yang baik dan pastikan ia jauh dari kediaman anda.
  • Pastikan tanaman seperti spider plants, golden pothos and philodendrons ada dirumah anda. Tumbuhan ini adalah pakar dalam menukarkan karbon dioksida kepada Oksigen.
    Spider Plant

    Golden Pothos
    philodendrons
Iffa harap, perkongsian ini bermanfaat buat semua..jadikanlah rumah kita lebih selamat dan sihat untuk kita dan insan tersayang... Jika bukan kita yang jaga, siapa lagikan?

Try the room-by-room plan to detox your home (Click pada tanda seruan tu yaa):




Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More