Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Sunday, March 6, 2011

INFO: The Low Down of Prenatal Vitamins

Salam buat, pengunjung-pengunjung setia blog Iffa ini.. juga buat customer-customer Shaklee Iffa, I lapppp you!! Wokeh, sebenarnya....setelah minggu ini Iffa sibuk consolidate participant untuk Contest "Mother Of The Year" , agak terabai perkongsian di blog kesayangan ini. Sedikit update tentang contest.. Alhamdulillah, submission telah pun di tutup secara rasmi pada 02nd March 2011, dan voting telah pun bermula 05th March 2011 dan akan akan ditutup pada 15th April 2011. Buat anda semua yang Iffa sayangi, jom bantu ibu-ibu ini untuk memenangi breast pump idaman ramai, Medela Freestyle.. Boleh klik di sini untuk mengundi peserta-peserta kegemaran anda...


Sebenarnya, Iffa ada satu artikel menarik yang ingin Iffa  kongsikan dengan anda semua.. dah simpan seminggu, nasib baik tak jadi pekasam. Selalunya, bila sebut Shaklee Trial Pack... pasti ramai yang dah tau tentang breastfeeding dan confinement set tapi Iffa jarang mentioned set untuk Preggies kan? Ada, memang ramai yang bertanya cuma berkesempatan membalas melalui FB, email dan SMS sahaja... Jad sebelum Iffa cerita apa set Shaklee Trial Pack yang ada untuk Preggies... jom Iffa share sikit tentang keperluan nutrient yang diperlukan oleh Preggies. (Dipetik dan di terjemah dari website Oprah).


Dalam siaran Oprah memang banyak membincangkan tentang isu-isu berkaitan kesihatan, antaranya tentang topik yang Iffa nak share hari ini " The Lowdown on Prenatal Vitamins". Iffa akan cube melayukan artikel ini to the best of my knowledge ya...Doctor jemputan Oprah ialah Dr Oz dan Dr Michael Roizen.


Mengikut dua doctor di atas, mereka memang selalu diajukan soalan ibu-ibu mengandung tentang apakah vitamin yang bakal-bakal ibu ini ambil sebelum dan ketika waktu kehamilan. Jadi apakah vitamin dan mineral yang harus golongan ini ambil?




Berikut ini adalah gambaran keseluruhan daripada jumlah harian yang optimum daripada nutrisi penting yang di cadangkan untuk menyokong kehamilan yang sihat dan tumbuseran bayi yang sihat. Tentu saja, mengambil vitamin prenatal tidak memberikan anda free pass untuk makan "apa pun" selama 40 minggu berturut-turut. Pastikan anda berusaha untuk memastikan diet anda adalah seimbang dan sihat!


Vitamin A
Vitamin A membantu dalam pembangunan baik dan pertumbuhansel otak, tapi vitamin ini tidak boleh diambil berlebihan kerana ia boleh meningkatan risiko kecacatan pada bayi, khususnya pada tube saraf. (Berhati-hatilah untuk tidak makan terlalu banyak protein, atau mengambil meal-replacement bars kerana masing-masing mungkin mempunyai100 peratus daripada nilai harian vitamin A anda. Biasakan memeriksa label nutrisi FDA pada segala sesuatu yang anda makan.)


Pastikan! anda mengambil tidak lebih dari 15,000 unitantarabangsa (IU) sebelum atau sewaktu saat kehamilan.


Vitamin B6
Pertumbuhan saraf bayi yang perlahan dikaitkan dengan kadar pengambilan Vitamin B6 yang rendah. Tambahan lagi, jumlah yang tidakmencukupi juga berkaitan dengan masalah bagi ibu, seperti morning sickness, pre-eklampsia,  sakit dan komplikasi semasa melahirkan.


Pastikan! Pengambilan 3 miligram (mg) Vitamin B6 dua kali sehari.


Vitamin B9 
Dikenali juga sebagai folate dan seperti yang kita ketahui, pengambilan folate sebelum dan ketika proses kehamilan boleh mengelakkan risiko kecacatan seperti "spina bifida" dimana, berlaku ketidaksempurnaan pada cord tulang belakang. Pengambilan folate juga mengurangkan risiko kanser pada bayi anda untuk enam tahun pertama hidupnya.


Pastikan! Setidak-tidaknyanya 400 mikrogram (mcg) dari suplement, seperti asid folik vitamin, dan jumlah minimum 800 mcg, termasuk jumlah dari makanan. 


Kalsium 
Bayi yang telah sempurna pembentukkannya di dalam rahim memerlukan 30 gram kalsium untuk jisim tulangnya, oleh itu ibu perlu pastikan anda mendapatkan jumlah calcium yang cukup untuk mempertahankan kekuatan tulang sendiri dan memastikan bayi anda mendapat calcium yang cukup untuk pembinaan tulangnya.


Pastikan! Mengikut Dr Oz & Michael, mereka mengesyorkan untuk ibu-ibu mengambil 600 mg suplemen kalsium sitrat dua kali sehari, ditambah 200 mg magnesium dua kali sehari. Kalsium tanpa magnesium menyebabkan sembelit, jadi pilihlah kombo macam OsteoMatrix dari Shaklee, ia mengandungi Calcium dan Magnesium.Juga, cubalah untuk makan tiga atau empat portion makanan yang kaya kalsium setiap hari. 


Iron/Zat Besi
Seorang ibu menyalurkan sekitar 1,000 miligram (mg) dari zat besinya untuk pertumbuhan bayi dan untuk meningkatkan jumlah sel darah merah sebanyak 20 hingga 30 peratus, adalah sangat penting untuk mendapatkan zat besi yang mencukupi semasa kehamilan.


Pastikan! Pengambilan 20 mg dua kali sehari. 


DHA 
Omega-3 /asid lemak DHA (asid docosahexaenoic) merupakan komponen struktur utama dalam otak anak dan anda sendiri. Janin cukup tegas dalam mengambil asid lemak/ omega-3 untuk perkembangan otaknya, jadi anda akan mengalami kemerosotan pelindung neuron yang penting untuk keperluan anda sendiri kecuali anda mengambil langkah bijak mendapatkan mereka melalui diet atau suplemen. DHA membantu memperbaiki sel-sel otak anda atau sambungannya yang rosak oleh stres.


Pastikan!: Pengambilan minimal 200 hingga 300 mg DHA sehari dari ikan, makanan yang diperkaya atau suplemen. Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa 600 hingga 900 mg DHA adalah lebih baik. Semakin banyak vitamin atau supplement yang kini mengandungi DHA, pastikan anda kenalpasti vitamin anda mengandungi DHA atau tidak. Antara supplement Shaklee yang bagus untuk membekalkan keperluan DHA anda ialah OmegaGuard.


Zinc
Rendahnya tahap zinc dalam badan telah terbukti dikaitkan dengan kadar kecacatan lahir yang meningkat, berat badan lahir yang rendah, keguguran, dan masalah perilaku.


Pastikan! Pengambilan10 mg zinc dua kali sehari.


Lain-lain nutrisi keperluan bakal-bakal ibu:

  • B1 (juga disebut thiamin) -25 mg
  • B2 (juga disebut riboflavin) -25 mg
  • B3 (juga disebut niacin)-Sekurang-kurangnya 30 mg
  • B5 (juga disebut asam pantotenat)-Sekurang-kurangnya 30 mg
  • B12-400 mcg dua kali sehari
  • Biotin - 300 mcg
  • Vita-C - 400 mg dua kali sehari (ingat, vit ini vit yang larut dalam air, jadi anda memerlukan dua dos sepanjang hari)
  • Vita-D - 600 IU dua kali sehari
  • Vita-E - 200 IU dua kali sehari (atau, lebih disukai, 400 IU of mixed tocopherols)
  • Magnesium - 200 mg tiga kali sehari, dua kali sehari sebelum kehamilan
  • Selenium -100 mcg dua kali sehari
Iffa harap, artikel yang Iffa share ini sedikit sebanyak memberi idea tentang prenatal vitamin yang perlu untuk bakal-bakal ibu untuk memastikan perkembagan bayi anda yang sihat juga untuk memastikan ibu iaitu diri anda tidak mengalami kemorosotan nutrisi...

Salam sayang...

Sharing is Caring!
Iffa Anuar @fw-shaklee2u



Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More