Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Wednesday, February 2, 2011

TIPS: Mahu Cantik Selepas Beranak? Jom ikot Cara Puan Nani Rostam Berpantang


Salam semua, Kenal tak dengan Model tahun 80-an Puan Nani Rostam? Terus terang Iffa tidak kenal kerana waktu itu Iffa masih kecil lagi, mungkin mereka yang sebaya dengan emak Iffa kenal Puan Noni Rostam yang cun-melecun dan body hot walaupun telah melahirkan 7 orang Anak. Bagi remaja, mungkin anda kenal dengan model remaja yang ayu jelita, Hanis Zulaikha namanya, beliau ialah anak kepada Puan Noni. Mana tak tumpah kuah kalau bukan ke nasi kan.

Jika melihat perkongsian yang Puan Nani berikan di personal blog beliau, memang Iffa sangat kagum ibu-ibu yang mampu untuk mematuhi amalan berpantang yang di amalkan oleh nenek-moyang kita dahulu(tak hairanlah, mengapa biduanita-biduanita di dalam filem P.Ramlee alahai, pinggang and body mereka ramping macam kerengga). Jadi mari Iffa summarizekan apekah tips atau petua dalam berpantang yang sangat Puan Nani ikuti:

TIPS 1: Manjakani dan Daun Sirih
  • Minta suami cari daun sirih dan buah manjakani, direbus 7 helai daun sirih bersama 7 biji manjakani dan di reneh sehingga tinggal 2 cawan air rebusannya.
  • 1 cawan air rebusan untuk di minum bersama air kisaran kunyit
  • 1 cawan air rebusan untuk membasuh luka di bahagian peranakan
  • Minta suami tolong gosokkan buah manjakani di belakang lesung dan di sapukan pada luka di bahagian peranakan. (Rahsianya: Jika suami yang buat, maka si suami akan menghargai pengorbanan si isteri dalam memberikan zuriat dan keturunannya)
TIPS 2: Memakai Bengkung
  • Pakai bengkung yang panjang dan diikat silang supaya perut ramping
  • Sapu kapur sirih dicampur minyak kayu putih pada perut sebelum pakai bengkung.
TIPS 3: Makan Makanan Berkhasiat
  • Pastikan makan makanan yang berkhasiat dan tepat pada waktunya.
  • Elakkan makan makanan yang sejuk dan berangin seperti bayam, kobis dan lain-lain
  • Kenali makanan yang boleh menyebabkan rasa gatal pada luka peranakan dan elakkan dari mengambilnya
TIPS 4: Jaga langkah dan kurangkan berjalan kerana dikhuatiri akan tersadung dan menyebabkan darah turun  menyebabkan kesakitan di bahagian peranakan.

TIPS 5: Dapatkan Food Supplement yang terbaik seperti Shaklee yang terdiri daripada Vita-E, Vita-C, B-Complex, Vita-Lea, ESP(Soya Protein) dan Alfalfa yang baik untuk penyembuhan luka dan membina sel baru.

TIPS 6: Amalkan senaman ringan memanaskan badan sebelum mandi selama 10 minit bagi memastikan badan terasa ringan dan segar.

Jadi apa yang menarik minat Iffa untuk dikongsikan di sini ialah, beliau mengamalkan pengambilan food supplement dari Shaklee yang sememangnya terkenal dari zaman dulu lagi. Jadi, mengikut supplement yang beliau ambil, ia merupakan Set C atau Confinement Set yang Iffa sediakan buat ibu-ibu semua dan beliau add on Vita-E Complex dan Alfalfa. Berikut entry yang Iffa share tentang confinement set:
Jika ibu-ibu berminat untuk berpantang gaya model bersama Shaklee confinement set, bolehla hubungi Iffa. Untuk Confinemet Set(Set C) Harganya ialah RM 100, Add  On Alfalfa- 80 tabs hanya dengan RM 10 dan Add On, Vita-E Complex(30 tabs) dengan hanya RM 37. Dapatkan Set Confinement yang kini terlaris di pasaran!

Bagi wanita-wanita yang ingin menjaga kecantikan dalaman dan luaran bolehla memilih antara 2 set trial pack berikut yang Iffa sediakan khas untuk anda semua:
  1. Trial Pack Set D(Skin Care) - B-Complex(30tabs), Vita-C(30tabs) & Vita-E(30tabs) = RM 80 only
  2. Trial Pack Set F( Feminine) - Vita-E(30 tabs), Alfalfa(90tabs) = RM 70 only
Bagi Full Pack: Set D berharga RM 246 (Untuk 3-6 bulan), Set F berharga RM 172 (Untuk 3-6 bulan). Harga bagi Full pack telah di beri potongan sebanyak 15%, dan dijual mengikut harga distributor juga termasuk postage. Bagi Trial pack, postage is FREE dan ada FREE GIFT menanti anda semua!


Sharing is Caring!
Iffa @fw-shaklee2u




Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More