Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Thursday, February 10, 2011

Anda Tanya - Iffa Jawab: Supplement Untuk Kurus Semasa Dalam Pantang!

Salam semua, jika anda semua perasan , ada satu soalan yang best diajukan pada Iffa di Chatroll.. Jom tengok apa soalannya?
Tanya Puan Liza:
"kalo masa pantang ader produk tok kuruskan badan tak?yg tahu mkn set c jer.help me!"
Bantuan sedang diterbangkan khas dari fw-shaklee2u. Mari kita lihat bagaimanakah kami di Shaklee mampu membantu ibu-ibu mendapatkan bentuk asal tubuh badan sebelum pregnant malah hasilnya lebih baik! Bersesuaian dengan tema minggu ini, Minggu Misi Kuruskan Badan Cara Shaklee~ Iffa terbaca testi ini di blog Kak N, jadi iffa langsungkan aja di sini..mekaseh ye Kak N and Hanis.. Jom baca kisah menarik si Hanis ini!
______________________________________________________________________
Sumber asal : Blog Hanis Anim

Assalamualaikum..
Ada yang dah tahu gambar kami (saya & Muadz) masuk dalam majalah Pa&Ma Feb 2011?
cover Pa&Ma Feb 2011
Ini gambarnya..
Muadz berusia 1 hari
tembamkan? hubby siap kata pipi sama tinggi dengan hidung. Tapi sekarang…
Muadz 9 bulan
Apa rahsianya? Selain menyusukan dengan susu ibu sepenuhnya, saya percaya Shaklee turut membantu. Ingat entry saya yang ini?
Jujurnya, sebelum mengandung berat saya 55kg. Check-up saya yang terakhir iaitu sebulan sebelum bersalin, berat saya 75kg. hohoho. Banyak betul saya naik kan. Masa nak bersalin tu agaknya berat saya naik lagi. Selepas melahirkan berat saya cuma kurang 10kg. Maka berat saya 65kg dan selepas pantang alhamdulillah, berat saya turun ke 60kg. Tapi selepas tu memang susah nak turun.
saya memang jenis yang agak sukar turun berat badan. Sehinggalah saya ambil Shaklee. Perubahan yang saya dapat selain susu bertambah dari segi kuantiti dan bertambah pekat, sistem perkumuhan saya juga semakin lawas. Daripada 2 biji alfalfa sehari saya naikkan ke 4 biji sehari kerana susu sedikit kurang.
Sekarang saya ambil 4 biji alfalfa sehari dan membuang 2-3 kali sehari. Tapi bukan sakit perut yang memulas. Saya juga makan tak berhenti sampai orang meja sebelah asyik tanya, tak breakfast ke tadi? tak lunch ke tadi? huhu.
Cuba teka berat saya berapa sekarang? Kalau timbang di pagi hari selepas mandi, berat saya 52kg. Jika timbang di malam hari sebelum tidur berat saya 53kg. Ada yang kata ibu yang menyusu anak terutama pada 6 bulan pertama memang mudah turun berat badan.
Alhamdulillah, kini Muadz dah pun 9 bulan tapi berat saya masih maintain lingkungan itu. Sebelum ni risau sebab ramai yang terkejut saya terlalu kurus. Risau adakah muka saya kusam dan macam tak cukup makan? rupanya sebab saya lebih kurus dari masa saya belajar dulu. Tapi alhamdulillah, masih healthy. Mungkin saya perlu ambil Vit E supaya muka saya nampak lebih healthy.   winking
Apa yang saya ambil? Saya cuma ambil Set B+ESP+Ostematrix.
______________________________________________________________________
Actually, Set C dan Set B tidak banyak bezanya. Di dalam Set C untuk berpantang mempunyai zinc complex yang penting untuk baik pulih luka peranakan baik luka dalam atau luaran . Jika ibu-ibu ingin add on Alfalfa sebagai milk booster, ibu-ibu boleh melakukannya dengan menambah RM 10 sahaja untuk 80 tabs alfalfa(menarik bukan).. (luka cepat baik, susu insyaAllah meriah!) Mari Iffa listkan untuk mengelakkan kekeliruan:
Trial Pack Set B: RM 80 Sahaja (Free Delivery+Special Gift)
  1. Vita-Lea - 30 tabs
  2. Vita-C -30 tabs
  3. B-complex - 30 tabs
  4. Alfalfa - 60 tabs
Trial Pack Set C: RM 100 ( Add On Alfalfa pada harga RM 10 untuk 80 tabs) Juga Free Delivery dan ada Special give!
  1. Vita-Lea - 40 tabs
  2. Vita- C - 40 tabs
  3. B-Complex - 40 tabs
  4. Zinc - 40 tabs
Jadi, apa yang membantu Puan Hanis, mendapatkan berat asalnya? Beliau telah mengamalkan ESP, Energizing Soy Protein. Supplement yang diambil oleh beliau sama macam yang Iffa ambil kecuali Iffa tak boleh ambil alfalfa. Ingat tak Iffa pernah cerita tentang Kak Aisha, sewaktu Iffa hantar pump ke rumahnya, kak Aisha memang terkejut tengok perubahan pada Iffa, semakin kurus! Memang lagi kurus dari zaman sekolah. di sekolah dulu berat 58-60 kg.. sekarang alhamdulillah maintain 54-56 kg.

Meh Iffa share picture Iffa rite after naik kerja lepas confinement(Iffa ambil steroid masa confinement) maka takdelah berat yg turun, naek adalah... (T________T)

Pandangan Sisi (kiri depan)
Pandangan dari depan (tembam)
Inilah ummi Faheem yang cun melecun!Raya 2010
Jika ibu-ibu mempunyai budget yang lebih, bolehlah menambah lecithin kedalam supplement ibu-ibu. Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak. Iffa ada buat eksperimen in lecithin ni, nanti iffa share, kerana ia sahih dan terbukti benar.(Anda juga boleh mencubanya sendiri). Selain memecahkan lemak, ia sangat popular sebagai supplement untuk Minda! atau Brain Power. Meningkatkan focus ibu-ibu, InsyaAllah. (Lecithin juga terdapat dalam bentuk Trial Pack)

Jika ingin mengetahui lebih lanjut, boleh hubungi Iffa ya..


Sharing is Caring!
Iffa @fw-shaklee2u

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More