Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Thursday, December 15, 2011

Duit Vs SiHat or Duit Vs Kasih & Sayang?

Duit Vs Sihat

Apakah erti kesihatan di dalam hidup anda? Berapa pula nilai kesihatan diri anda dan insan tersayang? Pernah anda bertanya kepada diri anda? Mungkin bukan hari ini kerana anda merasakan diri anda sihat, tiada sebarang masalah kesihatan, tiada sakit kronik…Indah bukan hidup anda?

Menjadi kelaziman manusia: Apabila kita memiliki sesuatu, jarang benar kita bersyukur dan memaksimumkan ‘keberadaan’ itu.

Sebagai contoh, ketika ibu bapa kita masih hidup, jarang benar kita ziarahi mereka. Atau kita ambil sikap tidak peduli, melihat mereka ke bendang, ke ladang melakukan kerja harian bagai tiada rasa kasihan atau simpati…sedangkan tulang empat kerat mereka telah habis dikerjakan dari muda sehingga ke tua…

“Mak ayah dah tua, uzur… buat kerja berat-berat di ladang, nanti tak sakit ke? Overused body” – Pernah terlintas soalan ini dibenak pemikiran anda yang waras?? Mungkin anda akan kata, mak ayah memang susah nak dengar nasihat anda, dah tua dan disuruh berehat tapi mengada-ngada juga nak buat kerja berat! Duit Belanja anda dah bagi…apa lagi??

Pernah tercetus dibenak untuk bertanya:

“Macam mana aku boleh pastikan mak dan ayah sihat, sentiasa bertenaga walaupun kerja teruk sehari-hari??” “Aku faham, mereka telah serasi dengan kerja2 berat, jika duduk dirumah terasa mati akal…lemah badan..Apa yang aku boleh buat? Aku ingin insan yang aku sayang ini gembira dengan apa yang mereka buat dan dalam masa yang sama aku mahu mereka sentiasa sihat dan ceria…

Kalo ada baguslah, jika tiada…mungkin sudah menjadi kelaziman anda. Selepas orang tua meninggal dunia, barulah kita tahu betapa bernilainya kasih sayang mereka yang tidak dapat ditukar ganti dan ketika itu penyesalan tiada gunanya. Ajal dan maut itu di tangan Allah… tapi jika kita telah berikan mereka yang terbaik, jika telah sampai saat ajal memanggil… pasti kita akan redha dan berpuas hati juga bangga kerana kita tahu kita telah cuba sehabis baik…

Begitu juga dengan diri kita. Kita tidak peduli anggota badan kita termasuk hati. Apabila buta baru kita tahu nikmat mata, apabila kaki dipotong barulah kita tahu nikmat kaki, apabila sakit baru kita tahu nikmat kesihatan.

Sebuah hadis Rasulullah s.a.w., antara lain menyatakan perguna lima perkara sebelum datang lima perkara; masa mudamu sebelum tua, masa sihatmu sebelum sakit, masa lapangmu sebelum sibuk, masa beradamu (kaya) sebelum jatuh miskin dan masa hidupmu sebelum mati.

Saya pernah menerpa saat dimana doktor mengatakan hati saya telah mengalami kerosakan teruk dan tiada harapan untuk saya terus hidup… Saat yang tidak mahu saya gambarkan, melihat tangisan insan tersayang yang mengelilingi saya seolah-olah di situlah pengakhirannya perjalanan hidup saya. Saya tidak mahu keadaan sedih dan pilu itu berulang… SAKIT itu bukan mudah untuk ditangangi atau hadapi dan Allah berikan SAKIT itu adalah kerana DIA sayangkan Hamba-Nya, menguji keimanan, menghapuskan dosa dan mengajak diri bermuhasabah…untuk membuat pembaikan andai diberi masa untuk hidup lebih lama. Saya sungguh terkesan dengan pengalaman saya 10 hari bertarung dengan ajal… saat itulah rasa penyesalan.. (Boleh rujuk di sini info serangan SJS, Oct 2006)

“andai aku jaga kesihatan dengan baik…aku tidak akan berakhir dengan keadaan ini”

“andai aku jaga kesihatan dengan baik…aku tidak terlantar…kulit tidak terbakar seperti ini”

Jika anda baca entry saya yang sebelum ini, anda boleh bayangkan keadaan saya yang hanya terlantar, mulut yang berdarah tidak boleh makan, sukar untuk bernafas kerana rongga hidung dilitupi darah beku…derita dan azabnya ketika membuang air kecil dan besar…mengalir cairan darah bersama apa yang keluar dari tubuh… (Terima kasih mama….sentiasa ada menemani anak mama setiap kali ingin ke tandas…tidak akan Iffah lupa walau sesaat sakitnya…. Hanya Allah dan Mama yang mengerti…)

Terkesan…ia saya sungguh terkesan dengan apa yang menimpa diri saya… Kini, saya hanya memastikan saya lebih berhati-hati dan saya berikan diri saya dan insan tersayang hanya yang terbaik kerana KITA HIDUP HANYA SEKALI…

Alhamdulillah, jika hari ini ditakdirkan saya pergi… Saya redha dan berlapang hati, untuk mak dan ayah tersayang… walaupun masih banyak yang ingin saya berikan, tetapi saya rasa puas dapat memberikan mereka nikmat kesihatan yang lebih baik… Setiap bulan Shaklee Vivix adalah hadiah wajib saya buat mereka… (TESTIMONIAL: Setelah Habis Sebotol Vivix - Mak Rasa Lebih SIHAT & KUAT , SAKIT LUTUT pun HILANG, Boleh ANGKUT 4 TANDAN KELAPA SAWIT BERULANG KALI!! Alhamdulillah, Syukur pada Allah kerana beri Kesihatan Buat Bonda Iffa)

Ibu_Ayah Mertua berangkat ke tanah suci Makkah untuk menunaikan Haji 2011_Shaklee One Stop Centre

Jika ditakdirkan saya pergi hari ini, saya akan redha dan berlapang hati…kerana Ibu mertua saya kata, kesihatan Ibu dan Ayah jauh lebih baik sejak mengambil Shaklee Vivix… Mereka dapat menunaikan ibadah haji dengan baik dan pulang dalam keadaan sihat setelah mengamalkan 2 bottle Vivix…Saya berpuas hati, dapat menghadiahkan mereka sebotol Vivix setiap bulan sebagai tanda kasih dan sayang saya buat mereka…mungkin tidak dpt saya zahirkan dari kata2..

Nadzirah_Tidak_Demam_selepas_ambil_Vivix

Jika ditakdirkan saya pergi hari ini, saya redha dan berlapang hati… kerana adik saya sukakan Shaklee Vivix yang saya berikan kepadanya… Tugas hariannya sebagai seorang pharmacist di Hospital Besar Melaka, sungguh mencabar dan memenatkan, tetapi dengan Vivix, beliau rasa bertenaga, dan tidak mudah demam jika melalui hari yang memenatkan.

Saya Sayang Kakak Saya_Shaklee Vivix

Jika ditakdirkan saya pergi hari ini, saya redha dan berlapang hati… kerana saya telah menghadiahkan sebotol vivix untuk kakak saya Kak Aline, kerana beliau rasa sendiri perubahan kesihatan yg vivix berikan….kini beliau setia mengamalkannya… InsyaAllah hajat dihati, setiap bulan Iffah nak berikan Kak Aline sebotol Vivix…Ketahuilah, Kak Aline bukan hanya sekadar kakak saudara..malah sudah iffah anggap seperti kakak kandung dan ibu iffah sendiri…Iffah sayang kak Aline..

dan pada mereka diluar sana yang juga menerima hadiah sebotol Shaklee Vivix dari saya, moga ia memberi anda sinar baru sebagai mana ia menyinari hidup saya, mama, ayah, ibu dan ayah, adik…kakak, suami dan semuanya… Hargailah Nikmat yang 5 sebelum datang 5 perkara…. terasa laju air mata ini membasahi pipi….izinkan saya menokhtahkan coretan hari ini…

Jom, sihat bersama VIVIX….

banner_AntiAging

Nukilan ikhlas dari hati nurani…IffahAnuar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More