Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Thursday, December 22, 2011

Oh Tidak! Pump Susu Bila Breast Penuh??

Saya suka bertanya kepada pelanggan shaklee saya sebelum mereka mendapatkan breastfeeding set mereka dari saya..

“Apakah pemahaman anda tentang KONSEP ASAS PENYUSUAN”

pelbagai jawapan yang saya dapat, ada yang kata saya ibu baru… tidak tahu, ada yang kata beri baby susu waktu baby nak, dan macam-macam jawapan lagi..ada yang betul, ada yang kurang tepat. Bukan nak tunjuk pandai, tetapi hanya berkongsi sebab saya pun ibu muda masih lagi dalam sesi mencari ilmu tentang dunia susu ibu yang unik ini!

Jadi hari ini saya nak berkongsi sedikit, pemahaman ringkas (kita bukan scientist utk fahami proses pengeluaran susu smp keperingkat sel..just tahu yg asas sudah memadai).

Apa yang SALAH?

"Susu semakin berkurang... dari 3 hours ke 6 hrs ke 8 hrs..now 10 hrs..utk pump"

"Now ni after 10 hrs baru susu berat(breast rase penuh)"


Ibu2, kita pump atau melakukan pengosongan breast bukan bila breast tu penuh dengan susu.. TETAPI

Apa Yang BETUL?

Kita perlu melakukan pengosongan breast setiap 2-3 jam (lebih kerap lebih bagus) untuk memastikan signal permintaan(DEMAND) yang berterusan dihantar ke otak bagi membolehkan otak menghantar signal bagi perembesan hormon OKSITOSIN berlaku..barulah penghasilan susu terjadi secara ringkasnya (SUPPLY)

OKSITOSIN adalah hormon penting utk stimulate milk ejection. Ia akan merangsang otot2 disekitar payudara untuk mengeluarkan susu...

Inilah yang dimaksudkan dengan KONSEP ASAS PENYUSUAN:


"SUPPLY Vs DEMAND"

Jika diibaratkan, seperti memandu kereta lumba F1, jika kita inginkan PECUTAN yang lebih(SUPPLY) kita haruslah menekan pedal minyak(DEMAND) dengan kerap utk memastikan PECUTAN yg konsisten...


Jadi apa pula fungsi SUPPLEMENT?

Jika kita memandu kereta lumba? adakah dengan hanya menekan pedal minyak....kita boleh menang sesuatu perlumbaan??

Kita mestilah memastikan, kereta berada dalam keadaan TIP TOP untuk high performance :) Jika kereta, kita service.. jika tubuh manusia.. SUPPLEMENT adalah jawapannya ...

Jika anda memerlukan KONSULTASI berhubung penyusuan SUSU IBU dan SUPPLEMENT, sila hubungi saya:


PM Iffah Anuar

atau
EMail: faheem.wardrobe@gmail.com atau
SMS/Whatsapp: 013-5810170

Jom Selangkah Lebih Sihat Bersama SHAKLEE!

Iffah Anuar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More