Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Friday, January 6, 2012

Bila Puas Hati Terus Sambar Full Pack! JIMAT–Berbaloi-baloi…

Inilah kisah pelanggan saya ini; Shieda Adha name glemer FB, memang cun je saya launched The B&C Sale Ever di FW|SOSC terus disambarnya Set Breastfeeding 3M dan Add On Vitamin E sekali! Apa yang buat beliau tidak terfikir-fikir nak order Full Pack? Jom baca pengakuan beliau yang dikongsikan diruangan EXCLUSIVE untuk pelanggan Shaklee kami di SHAKLEE GBS!
Shieda Adha_Feedback_Selepas 3 MingguSaya suka kongsikan Feedback pelanggan saya yang telah berjaya dan berpuas hati dengan setiap produk Shaklee yang telah saya cadangkan. Macam case Shieda Adha jelas beliau describe perubahan yang beliau rasakan setelah mengamalkan Shaklee selama 3 minggu.
Mari kupas feedback satu persatu:
Shieda Adha:
"dah 3 minggu try and sangat happy and berpuas hati dgn shaklee...

first sbb rasa badan jadi sihat and cergas eventhou dalam pantang x cukup tdo cuz layan baby yang crancky nangis siang malam..
===> Yes, kita sedia maklum jika berpantang memang terasa penat, tidak cukup tidur..emosi pun kacau bilau! Terutama bagi ibu-ibu baru, perubahan status dan keadaan dari isteri kepada ibu, wow bukan mudah pada peringkat awalnya…
Pengambilan B complex berupaya meredakan perasaan stress atau emosi yang kurang stable kerana sifatnya sebagai penenang selain menjadi pembakar tenaga di dalam tubuh. ESP dan Vitalea pula memang sinonim dalam memberikan tenaga luar biasa kepada tubuh pengamalnya. Ketika berpantang, saya suka menggalakkan ibu-ibu untuk mengambil bersama OsteMatrix(calcium/magnesium) untuk membantu dalam penghasilan sel darah baru juga bagi mengurangkan masalah sengal-sengal atau lenguh yang sering dialami oleh ibu yang baru melahirkan.
2nd sbb milk production improved in term of quality and quantity... susu jadi lebih pekat (thanks to ESP) and i like the yellowish tinge of Vit B.Complex.. kalau awal2 dulu max dapat 20oz/day sekarang ni dapat 30-35oz.. yeay...
===> Anda terkejut? Saya kongsikan dengan Shieda Adha TIPS EXCLUSIVE yang telah banyak membantu ramai pelanggan saya untuk meningkatkan penghasilan susu harian. Tips ini lengkap dengan konsep asas penyusuan yang betul dan cara pengambilan supplement untuk mendapatkan hasil yang optimum.
Anda TERUJA? Boleh hubungi saya  anda  untuk mendapatkan kedua2nya , TIPS & PRODUK…
3rd sbb shaklee maintain kesihatan saya and baby.. kami baru pulang bercuti, dari kelantan-- muar-- KL-- kuantan--psr puteh (6 days journey) baby umo 40hari,... she remained well, x demam2 or kembung pon..same goes to me, lgsg x rase penat..
===> Untuk Feedback ke tiga ini, ulasannya sama spt Feedback pertama :) cuma yang sy ingin tambah, pengambilan Vita C meningkatkan sistem pertahanan ibu secara tidak langsung disalurkan kepada bayi melalui susu ibu… COMPLETE REVIEW
SHAKLEE mmg best!!!"
Sememangnya SHAKLEE BEST?? Beliau dah rasa penangan Shaklee... Anda diluar sana, ingin bantuan saya? Jangan segan silu hubungi saya ya... Pengambilan supplement haruslah dengan ilmu bukan semberono ambil sahaja tanpa tahu tujuan dan cara pengambilan yang betul!
Sering ada ibu yang bertanya, “Boleh x nak ambil Alfalfa sahaja? atau ambil OsteMatrix dan ESP sahaja?”
Pertama, analogi ini akan saya berikan: “Antara Meja 4 kaki dengan Meja 1 atau 2 kaki, Mana yang lebih stable?”
Apa yang perlu anda tahu bila anda memutuskan untuk mengambil supplemen/makanan tambahan?
Pertama anda perlu tahu apa itu Nutrient?
Nutrient(nutrisi)  bukan sekadar vitamin walaupun ramai dari kita yang menganggap keduanya adalah benda yang sama. Karbohidrat, protein(terbina dari rantaian amino asid), lemak, minerals, vitamin dan air kesemuanya adalah NUTRISI – dalam bentuk makanan yang boleh diserap oleh tubuh dan penting untuk kesihatan tubuh kita. Antara fungsinya adalah untuk membekal tenaga, fungsi organ yang sempurna, perkembangan sel dan macam-macam lagi.
Apa pula perbezaan Makro-Nutrisi dengan Mikro-Nutrisi? (MAKRO VS MIKRO)
Mula-mula kita harus tahu bezakan keduanya:
  • Mikro-NUTRISI adalah seperti vitamin dan minerals yang tidak boleh secara sendiri membekalkan tenaga kepada tubuh kita.

  • Makro-NUTRISI pula adalah seperti karbohidrat, lemak dan protein yang memberikan kita tenaga TETAPI pelepasan tenaga hanya berlaku dimana keberadaan MIKRO-NUTRISI yang mencukupi.

Micronutrient Overview: SOURCE

Every chain is only as strong as its weakest link.

All links of a chain must be strong and stable. Only then will the chain hold and perform its function. Micronutrients are linked together in the body’s metabolism; they complement and support one another. The body’s needs are only adequately fulfilled if a broad range of micronutrients are consumed.
Jadi jelas terjawab persoalan anda diatas… Jumlah kedua-duanya yang kita perlukan adalah berbagai namun kedua-keduanya memainkan peranan yang penting!
Apa lagi yang perlu anda tahu?

Kepentingan Mineral kepada tubuh kita. Sebagaimana Vitamin itu penting untuk tubuh kita, ia tidak boleh melengkapkan fungsinya tanpa mineral. Earl Mindell, penulis buku Vitamin Bible memberi jolokan kepada Mineral sebagai Cinderella di dalam Dunia Nutrisi. Ramai yang tidak sedar tentang kepentingan mineral, tanpanya Vitamin tidak boleh berfungsi dan tidak dapat diasimilasikan(ditukar ke bentuk ringkas) untuk diserap kedalam tubuh. Ya, ada sesetengah vitamin yang boleh disintesis oleh tubuh TETAPI tiada satu mineral pun yang boleh disintesiskan oleh tubuh. Kita harus mendapatkannya dari sumber luar!
Alhamdulillah, saya harap info yang saya share sedikit ini dapat membantu anda di luar sana… Bagi yang ingi copy info atau testimonial dari blog saya, ini amanat saya – Janganlah Semberono COPY & PASTE tanpa mendalami Ilmunya terlebih dahulu… Jika tidak tahu harus bertanya kepada siapa yang tahu… Malu bertanya, Sesat Jalan!


Sumber – Buku Pakwe saya En Earl…

Jom Selangkah Lebih Sihat dengan SHAKLEE!
IffahAnuar




1 comments:

Untuk Shieda Adha yang telah berkongsi Feedback dengan saya..Nantikan Hadiah MISTERI dari saya...

Jika anda pelanggan saya dan ingin berkongsi Feedback anda sangat saya alu2kan.. Feedback yang deskriptif dan menarek akan dipaparkan di blog saya ini dan bagi setiap paparan anda akan mendapat HADIAH MISTERI dari FW|SOSC!

Emailkan Feedback anda kepada: faheem.wardrobe@gmail.com atau anda boleh Postkan Feedback anda di Wall Post FB saya Iffah Anuar atau di Wall Post SHAKLEE ONE STOP CENTRE

Nantikan Hadiah Misteri dari FW|SOSC!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More