Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Wednesday, October 19, 2011

TIPS: Segar, Sihat Selepas Bersalin

Biasanya wanita yang baru bersalin pasti akan mengalami perubahan waktu tidur. Ketika orang lain enak tidur, anda pula sibuk menyusukan buah hati anda. Sebelum si kecil bangun pula, anda harus bangun terlebih dahulu untuk mengurus suami dan rumahtangga pula sedangkan mata masih berat.

Sememangnya itulah salah satu kelebihan wanita yang tidak dimiliki oleh lelaki. Tidak hairanlah jika kita sering hairanlahlah jika kita  sering melihat wajah ibu yang mempunyai bayi kecil pucat, lesu dan tidak ceria. Semua itu kerana si ibu tidak mendapat rehat yang cukup.

Bagi sesetengah individu khususnya bagi ibu-ibu, ia merupakan perkara biasa tetapi bagaimana pula dengan suami tercinta?Pastinya suami sesekali inginkan isteri mereka kelihatan lebih segar ketika mereka pulang ke rumah.

Berikut adalah beberapa tips bagi ibu yang menginginkan wajah yang segar dan sihat selemas bersalin:

  1. Minta bantuan keluarga seperti ibu atau ibu mertua anda untuk membantu anda melakukan kerja rumah atau jika anda mempunyai wang yang lebih, anda bolehlah mengambil pembantu rumah untuk membantu urusan rumah. Dengan cara ini, kerja anda akan ringan sedikit.
  2. Jika ada waktu terluang, manfaatkanlah dengan berehat. Ketika bayi anda tidur, cubalah untuk tidur disampingnya. Lupakanlah dulu kerja-kerja lain. Ketika bayi anda bangun nanti anda akan berasa lebih segar.
  3. Mandi atau berendam dalam air panas satu jam sebelum anda tidur. Dengan cara ini, badan anda akan menjadi lebih rehat dan kembali segar. Tidur juga akan menjadi lebih nyenyak.
  4. Matikan semua peralatan yang boleh menganggu waktu rehat anda seperti telivisyen, radio dan handphone.
  5. Pengambilan supplement juga antara salah satu idea yang bagus untuk membantu anda mengembalikan kesegaran tubuh badan. Antara supplement yang penting bagi ibu yang baru melahirkan bayi adalah seperti: Vitamin C, Vitamin B, Multivitamin, Zinc, Kalsium dan Protein.

Bagi ibu yang akan melahirkan dan yang sedang berpantang, yakinlah susuibu anda akan mencukupi buat bayi anda semasa berpantang, namun pastikan kesihatan diri diutamakan.

Anda boleh mendapatkan set C [ confinement set] + Ostematrix agar anda bertenaga dan mampu menyusukan bayi sebaik mungkin walau sering berjaga untuk menyusukan anak.

Ibu yang berpantang hakikatnya kehilangan banyak darah , maka pengambilan kalsium membantu agar mood si ibu ceria dan bertenaga sepanjang hari. Ini secara langsung membantu si ibu menjayakan penyusuan susuibu dengan cemerlang!

-Puan Norita Idris, 12 Tahun bersama Shaklee-

Dapatkan hadiah istimewa apabila anda mendapatkan SET C(Confinement Set) + Ostematrix.

Moga, perkongsian hari ini dapat anda manfaatkannya. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan lebih lanjut tentang keperluan supplement bagi ibu yang baru melahirkan anak, sila hubungi saya, Iffah di 013-5810170 atau anda boleh email kepada faheem.wardrobe@gmail.com.

Selangkah Lebih Sihat Bersama Shaklee!

IffahAnuar

1 comments:

ye saya telah cuba set c..Alhamdulillah saya sentiasa bertenaga dalam pantang walaupun si kecil bangun menyusu sejam sekali...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More