Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Monday, February 13, 2012

Saya Tidak Boleh Telan Pills, Tolonggg Saya!!

Ada ramai diluar sana yg berhajat untuk mendapatkan manfaat kesihatan dari supplemen Shaklee TETAPI anda “Alah” pada pil/tablet. Alah di sini bermaksud tidak boleh untuk menelan supplemen di dalam bentuk tablet/pil. Jadi, adakah alternatif untuk mereka yang tidak boleh mengambil tablet? Sudah pasti ada, di Shaklee bagi mereka yang tidak boleh menerima supplemen dalam bentuk tablet kami ada menyediakan alternatif untuk anda iaitu set “Mighty 3 Gem” yang terdiri dari 3 Jenis supplemen keluaran Shaklee:
  1. Vanilla Meal Shakes
  2. Energizing Soy Protein(ESP)
  3. Performance Drink
Mighty 3 Gems _Untuk Mereka Yang tidak boleh telan pil atau tablet_Shaklee One Stop Centre
Adakah ia sesuai diambil untuk ibu yang menyusukan? Yes, absolutely. Ingin saya kongsikan pengalaman seorang pelanggan Shaklee One Stop Centre yang mengambil Meal Shakes, ESP dan Alfalfa (Boleh dihancurkan dan dibancuh dengan plain water). Apa kata Pn Afzan:
Pn Afzan Afifah
My Breastfeeding Journey…
Alhamdulillah..anak dah 3 bulan lebih masih menyusu ibu sepenuhnya..target pertama khatam till 6 bulan dulu…then next stage plak..
Semasa dalam awal pantang, susu okla..Cuma bila pump hanya dapat 6oz je sehari..(start buat stok after 2 weeks)..then search kat internet tjumpala produk Shaklee ni..berkira-kira nak consume this product but nk try trial pack mcm susah je nk telan (sbb sy ni jenis susah nk telan pil)..so amek alfalfa je dulu…wow..wow…susu ada improvement…up to 9oz…..end up saya telan 3biji 3 kali sehari..dan peningkatan susu sangat ketara..saya dapat pump 18oz sehari dan kadang2 bila overdos saya bleh dapat 24oz..bagi saya banyakla tu sbb masa anak 1st dulu saya tak penah dapat sebanyak ni…Alhamdulillah rezeki gegirl saya kali ni…
Satu hari tu alfalfa dah abes dan order lambat smpai sbb public holiday yg banyak…huhuhu…masa tu saya sgt teruja nk menunggu Shaklee sy smpai sbb sy plus ESP n meal shake sekali…meal shake tu utk merawat resdung saya yg semakin mjadi2 selepas bsalin ni…
Malang tidak berbau…saya dan anak sulung tkena cirit birit n muntah2 smpai lembik…susu saya sangat drop n cik B langsung lembik n anak sy tak puas menyusu..sian dia..perut sy kosong..makan apa saja muntah..mcm org kena alahan mengandung….sy tetap pump tapi nak dapat 4oz pun sangat susah…sy sangat kecewa…sedih..sayu…apa dah jadi ni??? Lmbtnya Shaklee smpai…huhuuhu…
Dan bila hari yg dinanti telah tiba…Shaklee dah smpai…sy mcm org dapat intan permata berlian…hahhhahha…mmg pun…
sy start balik makan alfalfa + esp + meal shake…Alhamdulillah….dalam masa sehari muntah n cirit semakin hilang..dua tiga hari selepas itu..susu saya semakin ok..sangat suka…thanx Iffah…

Dan sehingga kini..pagi2 pump dapatla 5-6 oz sebab saya pump sebelah je..satu lagi anak minum sbb sy start tinggal anak kt nseri pukul seawal 6.45am..sebelum hantar bg anak minum kenyang2 dulu…di tmpt keje 2 session pumping biasanya saya akan dapat 14oz…total lebih kurang 20oz sehari..tapi anak saya tak nak botol..makanya sehari saya hantar hanya 2oz x 3 botol dan mmg selalunya terlebih satu botol…saya tinggal anak dari jam 6.45am hingga 3.30pm…dan sebab itu saya amek esp utk pekatkan susu dan untuk susu yg berkualiti sbb saya tau anak saya hanya minum sdikit dan saya mahu kuantiti yg sedikit itu bkualiti…dan Alhamdulillah setakat ini berat badan anak bertambah dan kini 3 bulan = 6.5kg…chubby girl…
Apa yg best selepas sy consume Alfalfa Shaklee ni..saya nampak sgt dari segi peningkatan amaun susu..itu hanya dari alfalfa…tapi susu saya jernih..kdg2 mcm kaler hijau..so sy tambah esp plak…dan mmg nampak dari segi kaler susu tu berubah..dah pekat putih..blemak..bila dah bekukan susu tu lg nampak perbezaan kaler..susu yg saya bekukan sebelum consume esp kalernya pucat sedikit..tapi susu beku selepas amek esp kalernya putih pekat…wahh…wah..saya sangat suka Shaklee product ni..
Kini saya tidak lupa utk amek esp+meal shake setiap pagi sebagai sarapan dan malam sebelum tidur…anak saya pun saya bagi minum meal shake setiap pagi n nampaknya selera makannya semakin ok…hopefully berterusan…

Hmm…panjang jugak cerita saya ni…sekadar bkongsi pengalaman saya menggunakan Shaklee ni..thanx iffah coz jadik advisor saya…tentang keberkesanan meal shake ke atas resdung saya ni tunggu saya buat observation selama sebulan dulu…mmg dah nampak kesannya sedikit skrg..tp nantila cerita yer..hehhehe..dah panjang ni…ok…yg penting saya sangat suka Shaklee ni…mmmuahhhh….
Saya rasa huraian Pn Afzan sudah cukup untuk meluahkan keberkesanan produk Shaklee yang diambilnya. Hari ini saya baru pos repeat order beliau, tambahan kepada set terdahulu beliau mengambil Performance Drink pula! Mereka yang sudah rasai manfaat Shaklee produk memang tidak akan ragu-ragu lagi untuk terus mengamalkannya.
Terima kasih Pn Afzan kerana sudi berkongsi dengan saya di SOSC, moga perkongsian ini membantu ibu-ibu yang mempunyai masalah yang sama seperti Puan Afzan. Bagi anda di luar sana, susah telan pils? Minummm ajaaa! Jika anda berminat untuk mencuba, sila hubungi saya Iffah Anuar di talian 013-5810170 atau Email saya di faheem.wardrobe@gmail.com.
Jom Selangkah Lebih Sihat Bersama Shaklee!
Iffah Anuar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More