Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Friday, January 21, 2011

Anda Tanya - Iffa Jawab: Vitamin untuk Masalah Allergy/Alahan, Sinus/Resdung, Asthma, Hives/Gelegata & Eczema


Segmen Anda Tanya Iffa Jawab.


Apakah pula soalan hari ini?
Salam,
En Fahim, saya nak dapatkan maklumat lanjut mengenai pembelian produk ini.Penghantaran akan sampai dalam masa berapa hari. Adakah Vit C sesuai untuk merawat resdung.Terima kasih.
Nur
En. Fahim? Ini adalah perkara lazim dalam email atau sms yang Iffa terima, tidak mengapa. Buat pengetahuan semua, Faheem ialah putera hati Iffa yang pertama, no dua..InsyaAllah jika kesihatan mengizinkan akan menyusul... hehe


Ok, berbalik kepada persoalan dari Puan Nur? Adakah Vitamin C sesuai untuk merawat resdung? Seperti yang kita semua sedia maklum, Vitamin C merupakan satu nutrient  penting dalam meningkatkan imuniti tubuh badan kita dan juga bertindak sebangai antioksidan.Vitamin C dan Kulit pula ibarat isi dengan kuku dan sememangya well-known kepentingannya dalam penjagaan kulit harian. Jika ada yang perasan Iffa ada share pamphlet on Set Shaklee yang InsyaAllah dapat membantu mereka yang bermasalah Resdung/Sinus, Asthma, Gegata, Allergy dan Eczema, atau lebih famous dengan nama Set G (ASAHE) di Page FW.( Masa awal2 buat Shaklee)


Sebelum kita cerita lebih lanjut mengenai supplement Shaklee yang boleh membantu masalah ASAHE ini, mari kita dekati satu persatu masalah 5 serangkai ini.. Apakah ia, bagaimana rupa bentuk atau simptom-simptom kelima-lima penyakit serangkai ini.


PENYAKIT PENERANGAN RINGKAS
ALLERGY/ALAHAN
Allergic Reaction


Suatu alergi merujuk pada suatu reaksi berlebihan oleh sistem kekebalan tubuh kita dalam merespon kepada zat-zat asing tertentu. Hal ini berlebihan kerana zat asing biasanya terlihat oleh tubuh sebagai tidak berbahaya dan ini tidak berlaku pada orang tidak mengalami masalah allergy/alahan.
Baca lebih lanjut tentang Allergy di sini:
  1. Medicinenet/Allergy
  2. Wikipedia/Allergy
SINUS/ RESDUNG

Apa itu sinus?
Sinus adalah rongga berisi udara pada tengkorak yang dilapisi oleh membran. Membran ini mengeluarkan sedikit cairan untuk memerangkap kotoran dan memberi kelembapan pada rongga hidung.

Radang sinus?
Radang sinus adalah keadaan dimana terjadinya jangkitan atau radang pada lapisan membrane pada rongga sinus. Radang sinus sering terjadi pada semua orang termasuk kanakkanak. Ia terbahagi kepada 2 bahagian:  
  • Radang sinus akut  
  • Radang sinus kronik
Baca lebih lanjut tentang Resdung di sini:
  1. Medicinenet/Sinus
  2. Infosihat/Sinus
ASTHMA

Mengikut En Wiki,
Penyakit Asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.
Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.
Baca lebih lanjut tentang Asthma di sini:
  1. Wikipedia/Asthma
  2. Medicinenet.com/Asthma
HIVES/GELEGATA Hives/Gelegata

Gatal-gatal(gelagata atau dalam perubatan dikenali sebagai urtikaria) adalah merah, gatal, mengangkat kawasan kulit yang muncul dalam pelbagai bentuk dan saiz. Ia berbagai saiz dari beberapa milimeter sampai beberapa inci diameter. Gatal-gatal boleh bulat, atau ia boleh membentuk cincin atau patch besar. Bercak (bekas), lesi merah dengan "suar" merah di sempadan adalah antara tanda-tanda gelagata. Gatal-gatal boleh berlaku di mana sahaja pada tubuh, seperti lengan, dan kaki.

Baca lebih lanjut tentang Hives/Gelagata di sini:
  1. Wikipedia/Hives
  2. Medicinenet/Hives
ECZEMA
Eczema

Eksim adalah istilah umum untuk berbagai jenis peradangan kulit, juga dikenali sebagai dermatitis. Bentuk yang paling umum eksim adalah dermatitis atopik (beberapa orang menggunakan kedua-dua istilah ini secara bergantian). Namun, ada berbagai bentuk eksim.
Eksim boleh mempengaruhi orang-orang dari segala usia, walaupun keadaan ini paling umum pada bayi, dan sekitar 85% orang memiliki sebuah onset sebelum usia 5 tahun. Eksim kekal akan menyelesaikan melalui usia 3 di sekitar separuh dari bayi yang terkena kesan. Di negara-negara lain, keadaan cenderung kambuh sepanjang hidup. Orang dengan eksim sering mempunyai sejarah keluarga keadaan atau daripada keluarga keadaan alergi lain, seperti asma atau demam. Sampai dengan 20% kanak-kanak dan 1% -2% dari orang dewasa yang dipercayai mempunyai eksim. Eksim sedikit lebih umum pada anak perempuan daripada anak laki-laki. Ini terjadi pada orang dari semua bangsa.
Eczema adalah istilah umum untuk berbagai jenis peradangan kulit, juga dikenali sebagai dermatitis. Bentuk yang paling umum eczema adalah dermatitis atopik (beberapa orang menggunakan kedua-dua istilah ini secara bergantian). Namun, ada berbagai bentuk eczema.

Eczema boleh berlaku kepada pelbagai lapisan usia, walaupun keadaan ini paling umum pada bayi, dan sekitar 85% orang memiliki onset sebelum usia 5 tahun. Eczema kekal akan mula hilang ketika usia 3 tahun mengikut purata separuh dari bayi yang terkena kesan. Ada juga yang menghidap eczema seumur hidup.



Pesakit eczema sering mempunyai sejarah keluarga atau daripada keluarga yang mempunyai alergi lain, seperti asma atau hay fever. Eczema lebih cenderung berlaku kepada anak perempuan daripada anak laki-laki. Ini terjadi pada orang dari semua bangsa.


Baca lebih lanjut tentang Eczema di sini:
  1. Wikipedia/Eczema
  2. Medicinenet/Eczema 


Mari Iffa ceritakan di sini pula, Set G or ASAHE Set ini mengandungi 3 Supplement penting yang berkhasiat untuk mengurangkan masalah ASAHE. Apakah supplement itu dan mengapa ia termasuk di dalam kategori perawatan ASAHE?Untuk Trial Pack Selama 30 hari:
  1.  Vitamin C (60 tablets)
  2. B-Complex (30 tablets)
  3. Alfalfa (120 tablets)
Supplement Fungsi
Vitamin C
  • Bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect dari pengambilan drugs anti-histamin
  • Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan
  • Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
  • Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage(Fungsi sistem pertahanan badan, sel darah putih)
  • Meningkatkan oksigenasi(oxygenation) pada tissue-tissue dalam tubuh badan
  • Meningkatkan penyembuhan tissue
B Complex
  • B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badan.
  • Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
  • Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
  • Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress
Alfalfa
  • Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri.
  • Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). 
  • Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.


Bagi Trial Pack, harganya cuma RM 80 sahaja. Penghantaran adalah percuma dan Iffa ada special gift untuk anda semua. Bagi mereka yang ingin mendapatkan Full pack:
  1. Vitamin C: 180 tablets (3 bulan) - RM 74
  2. B-Complex: 120 tablets (4 bulan) - RM 43
  3. Alfalfa: 330 tablets (3 bulan) - RM 43
Caj penghantaran bagi Full Pack ialah RM 10, jadi jumlah harga bagi Full pack Set G/ASAHE ialah RM 170.


Wah, rasanya..macam habis satu perut google Iffa jelajah hari ini. Harap Iffa dapat membantu anda di luar sana..


Sharing is Caring!
Iffa @fw-shaklee2u

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

2 comments:

good info sharing dear...blehla akak war2kan..thanks

Boleh akak..silakan~ Sharing is Caring kan~`

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More