Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Tuesday, January 4, 2011

Testimonial: Kak Aisha - Breastfeeding Premium Set


Testimonial: K Aisha
Supplement Consumed: Breastfeeding Premium Set


Salam Semua.


Iffa baru balek dari bercuti bersama rakan2 hubby and mak ayah Iffa. Kami menyambut tahun baru di Lumut (mengenang kenangan zaman Iffa bercinta dgn hubby).. Tak banyak yg berubah dengan Lumut cuma, semakin banyak sampah yg bertaburan, tiada siapa yang endahkan..erm, mmg menjadi budaya rakyat Malaysia agaknye..padahal kebersihan kan separuh dari iman~ sama2la kite renungkan.


Kami bercuti di Lumut sekejap saje..2 hari 1 malam, bermalam di Marina Curve Resort (Not badla) Sempatla pergi mandi di Teluk Batik. Satu pembaharuan di Teluk Batik..sekarang ni dah ade "Banana Boat" makin sesaklalah Teluk Batik tu..Iffa sampai pergi hujung Teluk Batik untuk mandi..


Habis cerita tentang cuti Iffa & Family..So now Iffa nak share cerita K. Aisha. Kak Aisha ialah rakan baik Iffa semasa di Opis dulu, Iffa dah anggap Kak Aisha mcm kakak sendiri, memang kamcingla. Semalam Iffa melawat Kak Aisha, niatnye nak ajar Kak Aisha gune Avent Single Electric yang di beli di Faheem's Wardrobe.. sambil2 ajar tu Kak Aisha kate..
"Iffa, kurusnye awak.. eii jelesnye"
"Nila kesan ESP kak Aisha, mmg badan cepat turun"
Actually, kak Aisha juge merupakan customer Shaklee. Mula-mula Kak Aisha order Trial Pack Set B.. Puas hati dengan kesannye, Kak Aisha terus order Full Pack Set B and ESP (Breastfeeding Premium Set).. Ape yang Kak Aisha jatuh cinte sangat dgn Set ni?
"Iffa, awak tau tak.. aritu Kak aisha ingat ade ape tak kne dgn baby kak aisha..terkejut sgt..tengah2 menyusu tibe2 baby diam..ingatkan pengsan.. rupenye dah lelap. Before amek Shaklee mmg lame die menyusu.. tapi after consume Shaklee ni, sekejap je dah tidur"
So, tak perlula Iffa explain panjang lebar lagikan.. Sbenarnya Alfalfa yg ade dalam Set Breastfeeding ni selain mengenrichkan susu ibu, ia juge memekatkan susu Ibu, bile byk nutrient susu pun jd pekat. ESP and Alfalfa mmg efektif untuk bantu booster susu ibu(bergantung pd individu ya..ade kesan yg lambat, ade yg cepat dan mungkin ade yg rase xde perubahan). Ibu2 tak perlula risau lagi if susu x banyak.. InsyaAllah, jika kita berikhtiar pasti Allah akan bantu.


Tapi haruslah diingat ye, Supplement ni hanya 1/3 dari usaha untuk menambahkan kualiti dan kuantiti susu.. Mana lagi 2/3 tu.. Pertama skali ibu2 harus sedar, bahawa konsep penghasilan susu ni ialah "the more we empty our breast, the more milk production" ape maksudnye ni? "Supply on demand" Bile kite emptykan B kite..so signal akan dihantar ke otak.. "I need more milk!!" jadi, otak akan hantar signal semula kepada kelenjar susu kita tok produce susu. Sebab tula yg pertama skali..harusla, perbanyakkan stimulasi, dengan direct feeding and breastpumping. Lepas baby menyusu, rajin2 kanla pump smp B kite kosong sbb baby minum smp die kenyang, bukan sampai B kite kosong.


Berapa kali perlu pump? Untuk ibu2 yg bekerja.. if possible(kne patutnye) pagi sebelum g keje Pump Skali, kat tempat keje 3 or 4 time (bergantungla pd kesempatan n kelapangan) and malam sekali after baby dah tido (actually malamla production susu byk). Then, 1/3 lagi ialah doa.. dan istiqamah dalam setiap usaha yg kita ikhtiarkan. Jangan segan2 doa pada Allah.. 
"Ya Allah, Permudahkanlah urusanku untuk menyusukan anakku. Engkau tambahkanlah rezeki susu badan untuk anakku, semoga anakku dapat membesar dengan sihat dan menjadi insan berguna yang mampu berjuang untuk agama Islam dan Negara"
Terdapt juga surah2 untuk diamalkan, untuk menambahkan penghasilan susu(nnt Iffa akan share dalm satu entry khas pasal doa2, amalan n surah2 pilihan untuk ibu2 BF.. Lepas Doa tawakal kepada Allah.. Jangan lupa pintu rezeki itu dari Allah S.W.T, Iffa x nak ibu2 taksub dengan supplement smp lupa dari mana datangnya sumber rezeki tu ya.. Ingat tau pesan ni..


Dalam Islam kite salu diingatkan agar sentiasa istiqamah..dalam ape jua yang kita buat. Jadi mane nak apply konsep istiqamah mase BF ni. Senang je ..pertama, perlu istiqamah dlm erti kata lain konsisten dlm directfeeding/breastpumping.. jangan biar Vitamin "M" dalam badan berleluasa.. salu remindkan diri..ini adalah for future investment..susu ibu adalah yg terbaik untuk anak kita.. hari2 kita ingatkan insyaAllah, lame2 secara auto ia akan jadi kebiasaan ibu2.. Kat mane lagi nk istiqamah? If amek supplement, follow guideline yg diberikan dan konsisten dalm consume supplement..dan make sure berterusan..doa doa doa.. Jangan panik if susu kurang or merudum..


Doa Doa dan teruskan Berdoa


Jadi lengkapla 3 serangkai "Apa yang ibu2 perlu untuk BF"... Jangan smp syirik pula ye.. bukan supplement yg tambah susu, Allah yg berikan rezeki susu tu.. kita hanya berusaha, melalui, 1-Pumping/direct feeding, 2- Supplement 3- Doa, Tawakkal & Istiqamah.


Macam yang kak Aisha buat.. beliau bukan consume Shaklee semata-mate.. dari menggunakan Avent Manual, beliau invest untuk beli Avent Single Electric untuk memenuhi keperluan tok breastpumping di opis(yg sgt bz)..Alhamdulillah, berkat doa2 yg tak putus, Kak Aisha dah menikmati hasilnya.. Iffa pun tumpang gembira, bile tengok baby Kak Aisha yg putih gebu tu..kulit mak ai licinnye..jeles~


Oklah~ akan Iffa kupas lagi bermacam2 info on BF and supplement di entry akan datang..

Sharing is Caring!
Iffa @ fw-shakle2u

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More