Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!

Bina Empayar Shaklee Anda Hari ini!
Sertai kami di Jutawan Shaklee, melahirkan Bisnes Leader yang berdaya saing, EFEKTIF dan sentiasa POSITIF.

Tuesday, January 18, 2011

INFO: Kari Rosakkan Warna Tampalan Gigi


Salam semua, sebenarnya Iffa nak buat packing breastpump untuk postage hari ini, tapi Iffa lupe.. wrapper dah habes. Alahai, terpaksela menapak ke HERO. Disebabkan itu, Iffa buat blogwalking and terjumpe satu blogger yang share on "Kari Rosakkan Warna Tampalan Gigi". Jadi, Sharing is Caring kan..

Kenapa Iffa tertarik dengan info kesihatan gigi ni? Buat pengetahuan semua, apabila kita breastfeed baby, kita akan berkongsi nutrient yang kita ambil bersama baby. Sekiranya intake nutrient kita tidak mencukupi contohnya kalsium, kita akan mula dapati kite mudah mendapat masalah gigi reput or sensitif. Bila dah reput or ade karies gigi, seharusnya kita cepat-cepat visit dentist dapatkan rawatan yang sewajarnya, janganla jadi macam Iffa..

Bukan apa, buat pesakit SLE payah sikit bab-bab nak jumpe doctor gigi ni, last year Iffa kena pergi HUKM, SLE clinic untuk dapatkan pengesahan yang Iffa stable dan boleh dapatkan rawatan pergigian before doctor gigi tu boleh cabut/tampal gigi. Kenapa? Panjang pula if Iffa nak cerita pasal SLE ni, apa yang doctor gigi tu kata sebab, takut nnt ada non-stop bleeding.

Untuk Ibu-ibu yang rasa kekurangan kalsium, bolehla mengambil Shaklee Ostematrix yang mengandungi Calcium dan magnesium atau jika ingin mendapatkan faedah kesihatan yang menyeluruh agar membantu ibu-ibu meningkat produktiviti susu ibu disamping menjaga kesihatan gigi dan tulang, bolehla ibu-ibu dapatkan Trial Pack Set Breastfeeding with Bone Care yang ade di fw-shaklee2u ni.

Ok, berbalik kepada article KOSMO on Gigi ni. Ape yang Iffa ingin highlightkan dari article ini ialah ttg penjagaan gigi, untuk mereka yang telah menampal gigi. Sayangkan jika gigi kita masih boleh diselamat haruslah kita jaga sebaik mungkin. Janganla sampai perlu dicabut dan akhirnya perlu pakai gigi palsu...(nanti kena guna Pollident)

“Tetapi dengan penjagaan gigi yang sempurna di samping menjauhi kafein, teh dan kari, ia mampu bertahan selama lima tahun,” beritahunya sambil menjelaskan, purata gantian semula tampalan tersebut adalah dua tahun jika terdapat masalah.
Jadi seperti yang telah terang dinyatakan di atas, if kita nak tampalan gigi kekal lama sehingga 5 tahun. Jauhila KAFEIN, TEH dan KARI.. tidak lupa juga, pesan Dr Masfueh tu lagi:

Dalam pada itu, untuk kawalan dan memanjangkan hayat sesuatu tampalan, pesakit harus menjaga kebersihan mulut seperti memberus gigi sekurang-kurangnya dua kali sehari.
“Berjumpa dengan doktor gigi untuk pemeriksaan berkala akan memudahkan pakar mengenal pasti gigi yang berlubang dan mengelakkannya daripada menjadi semakin besar.
“Pengambilan gula harus dikawal kerana ia merupakan faktor utama berlakunya karies gigi,”
Cukup setakat ini sharing Iffa pada hari ini... Jika ada info-info kesihatan yang menarik Iffa akan share lagi. Semoga ia bermanfaat untuk anda semua.

Sharing is Caring!
Iffa @fw-shaklee2u


Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70 dan free delivery. Boleh buat pesanan melalui:
Faheem
Faheem
E-store FW di My1Stop Virtual Mall,
3 Payment Method Available:
  1. Credit Card payment through e-store
  2.  
  3. Manual payment to seller
Email Us! faheem.wardrobe@gmail.com Email Iffa di faheem.wardrobe@gmail.com
SMS Us! 013-5810170 SMS Iffa di talian 013-5810170
PM Inbox Admin FW! PM Inbox IffaAnuar di Facebook

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Disclaimer at SOSC

DISCLAIMER #1

SEMUA TAWARAN DAN PAKEJ PEK MINI HANYA BOLEH DI DAPATI SECARA ESKLUSIF DARI SAYA DAN JARINGAN KUMPULAN SAYA DI SHAKLEE ONE STOP CENTRE(SOSC). IA TIDAK DI TAWARKAN/ DI SEDIAKAN DI MANA -MANA CAWANGAN SHAKLEE. HARAP MAKLUM


DISCLAIMER #2

SEGALA PEMBERIAN HADIAH ADALAH ESKLUSIF DARI SHAKLEE ONE STOP CENTRE DAN BERBENTUK PERIBADI. IA SAMA SEKALI TIDAK MEMPUNYAI KAITAN DENGAN SHAKLEE(M) SDN BHD ATAU MANA-MANA SYARIKAT


DISCLAIMER #3

SEBARANG PENULISAN DI DALAM BLOG INI TIDAK BERTUJUAN UNTUK DIAGNOSIS, MERAWAT, MENYEMBUH ATAU MENCEGAH SEBARANG PENYAKIT.


Warning - Do Not Copy

AMARAN KERAS:

PENULISAN DI DALAM SayaMahuSihat.Com, ADALAH PERKONGSIAN PERIBADI SAYA. DILARANG SAMA SEKALI UNTUK DICETAK SEKIRANYA IA BUKAN BERTUJUAN UNTUK PERKONGSIAN ILMU.


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More